Lata doświadczeń w biznesie

4 silne powody zachęcające do medytacji i jak zacząć

4 silne powody zachęcające do medytacji i jak zacząć

Medytacja jest sztuką wyciszania umysłu. Kiedy umysł jest cichy, wzrasta koncentracja i doświadczamy wewnętrznego spokoju pośród światowego niepokoju. To właśnie ten nieuchwytny spokój wewnętrzny przyciąga tak wielu ludzi do medytacji i z którego każdy może skorzystać.

Jakie są korzyści z medytacji?

Od 9 lat medytuję dwa razy dziennie, bo to mi się podoba. Może się to wydawać dziwne, ale najszczęśliwiej czuję się siedząc w całkowitej ciszy. Doświadczenie to jest trudne do opisania w słowach. Jest on porównywalny do "pokoju, który przechodzi zrozumienie". Prawdą jest też, że nie każda medytacja jest taka sama. Czasami medytacja jest walką o kontrolę nad umysłem, a innym razem jest bezwysiłkowa.

Są to niektóre z korzyści płynących z medytacji:

  • Lepsza koncentracja - Wyraźny umysł sprawia, że jesteś bardziej produktywny, zwłaszcza w dziedzinach kreatywnych, takich jak pisanie.
  • Mniej kłopotów z małymi rzeczami - Czy czasem pozwalasz się denerwować małymi rzeczami? W naturze umysłu leży powiększanie małych rzeczy w poważne problemy. Medytacja pomaga nam się odłączyć. Uczymy się żyć tu i teraz, zamiast martwić się o przeszłość czy przyszłość. Nie martwimy się o bezsensowne rzeczy, ale spójrzmy na to z szerszej perspektywy.
  • Lepsze zdrowie - Istnieją liczne badania, które wskazują na korzyści zdrowotne medytacji. Powodem tego jest fakt, że medytacja zmniejsza poziom stresu i łagodzi niepokój. Jeśli uda nam się ograniczyć stres, przyniesie to wiele korzyści dla zdrowia.
  • Wiedza o Jaźni - Medytacja umożliwia nam głębsze zrozumienie naszego wewnętrznego "ja". Poprzez medytację możemy uzyskać lepsze zrozumienie naszego celu życiowego.

Czy medytacja jest religijna?

Wielką rzeczą w medytacji jest to, że nasza filozofia/wiara religijna nie jest ważna. W medytacji chodzi o świadomość. Wiara ducha staje się banalna. Zanurzamy się głęboko w sercu materii, aby uzyskać dostęp do naszej duszy - naszej wewnętrznej rzeczywistości. Dlatego mediacja może (i jest) praktykowana przez ludzi różnych religii lub nie ma żadnej religii w ogóle.

Ale nie mam czasu na medytacje

Wielu ludziom podoba się pomysł medytacji, ale czują, że nie mają wystarczająco dużo czasu. Jeśli naprawdę chcesz coś zrobić, możesz znaleźć czas. Wstań wcześniej lub obejrzyj 30 minut mniej telewizji. Medytacja wymaga inwestycji czasu, ale oczyszczenie umysłu sprawia, że reszta dnia jest bardziej produktywna. Nie ma nic lepszego niż poczucie wewnętrznego spokoju. Jaki jest sens być bardzo zajętym, ale nie móc się tym cieszyć? Medytacja nie polega na wycofaniu się ze świata; daje nam ona inspirację. Cokolwiek zrobisz, kiedy już się uspokoisz, twoja praca będzie przyjemniejsza i bardziej produktywna.

Jak medytować

Jak wszystko, co jest warte zachodu, medytacja wymaga praktyki. Aby wydobyć to, co najlepsze z medytacji, trzeba robić to codziennie. Wymaga to miejsca i czasu, w którym nie będzie się wam przeszkadzać. Podstawowe zasady:

  1. Siadaj z prostymi plecami. Nie próbuj medytować leżąc, bo pewnie zasypiasz. Medytacja przynosi relaks i spokój, ale jednocześnie jest to pokój dynamiczny. Medytacja to coś zupełnie innego niż relaks we śnie. Kiedy naprawdę medytujemy, jesteśmy w pełni przebudzeni i świadomi. Nasza świadomość jest wyostrzona. Potem będziecie mieli pozytywne uczucie do świata i nową dynamikę.
  2. Nie jedz przed medytacją. Po ciężkim posiłku twoje ciało będzie ospałe w trawieniu.
  3. Nie trzeba uczyć w postawie lotosu. Dobrze jest medytować w krześle, o ile plecy są wyprostowane.
  4. Pomocne jest wzięcie prysznica przed medytacją.
  5. Palenie kadzidełka i świecy nie jest konieczne, ale może przynieść trochę dodatkowej inspiracji.
  6. Dobrze jest medytować wcześnie rano. Mówią, że najlepsza pora to 3 nad ranem, choć myślę, że ważniejsze jest, aby się obudzić i nie zasnąć, medytuję o 6.30 rano.

O serwisie

Wiadomości z całego świata. Newsy, technologia, zdrowie, kuchnia. Bądź z nami!

Warto zobaczyć