Lata doświadczeń w biznesie

8 najlepszych branż do rozpoczęcia działalności gospodarczej w 2020 r.

8 najlepszych branż do rozpoczęcia działalności gospodarczej w 2020 r.

Oto gorące sektory z obiecującymi szansami dla przedsiębiorców w tym roku.

Jeśli rozważasz rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, jednym z pierwszych pytań, które musisz sobie zadać, jest: czy moja firma zaspokaja rzeczywiste potrzeby rynku? Aby odnieść sukces jako przedsiębiorca, rozwiązania muszą być wprowadzane na rynek, a zbyt wiele nowych firm to dziś naprawdę tylko rozwiązania szukające problemu.

Dla początkujących przedsiębiorców raport "Best Industries, Inc. 2020", lista najlepszych branż do rozpoczęcia działalności gospodarczej, służy jako mapa drogowa do znalezienia najbardziej obiecujących możliwości. Co roku rozmawiamy z ekspertami branżowymi i przeglądamy najnowsze dane, aby zidentyfikować obszary gospodarki, które są odpowiednie dla nowych podmiotów. Przeczytaj dalej, aby przekonać się, które sektory witają jutro najszybciej rozwijające się nowe firmy.

Usługi w zakresie czystej wody

Nikt nie może sobie pozwolić na ignorowanie bezpieczeństwa naszych najcenniejszych zasobów naturalnych: Woda. Zarządzanie i monitorowanie jakości wody pitnej jest istotną szansą dla przedsiębiorców, którzy mogą chronić zdrowie publiczne poprzez dostarczanie rozwiązań na dużą skalę. Firmy z tego sektora pracują również nad rozwojem nowych źródeł wody pitnej.

Dlaczego to rośnie: Kryzys wodny we Flint w stanie Michigan podniósł świadomość szkodliwego wpływu zanieczyszczeń i sprawił, że filtracja wody stała się ważnym zagadnieniem dla konsumentów i przedsiębiorstw w USA.

Bariery wejścia: Systemy budowlane łączące sprzęt i oprogramowanie do testowania wody mogą wymagać znacznych inwestycji.

Druga strona medalu: firmy pracujące nad inicjatywami związanymi z czystą wodą nie były popularnymi celami inwestycyjnymi dla inwestorów typu venture capital.

Konkurencja: Xylem i Danaher są spółkami publicznymi posiadającymi kilka marek w dziedzinie czystej wody. Zero Mass Water, wspierany przez przełomową firmę energetyczną Billa Gatesa za miliard dolarów, stworzył panel słoneczny, który pobiera wodę pitną z powietrza za 2 000 dolarów.

Prognoza: Według danych i badań firmy PitchBook, inwestycje w amerykańskie firmy, które zajmują się problemem spadku jakości wody, wzrosły o 25 procent do 50,7 mln dolarów w ciągu ostatnich pięciu lat.

Neutralne płciowo kosmetyki pielęgnujące

Minęły czasy, kiedy produkty do pielęgnacji ciała były klasyfikowane jako "piękno" dla kobiet i "pielęgnacja" dla mężczyzn. Rosnąca grupa firm rozpoczynających działalność gospodarczą produkuje obecnie środki nawilżające, dezodoranty, szampony, perfumy i inne produkty, które są wiodącymi na ich liście składników i nie są skierowane do konkretnej płci. 

Dlaczego to rośnie: Wielu konsumentów, zwłaszcza młodszych, tradycyjnie odrzuca produkty charakterystyczne dla danej płci na rzecz opcji innych niż binarne. Coraz więcej mężczyzn stosuje również systemy pielęgnacji skóry i podąża za innymi trendami wellness.

Ograniczenia: Opracowanie produktu i jego sprzedaż online są łatwiejsze niż kiedykolwiek, mówi Larissa Jensen, wiceprezes i konsultantka ds. przemysłu kosmetycznego w NPD Group, firmie zajmującej się badaniami rynku. Klienci są skłonni próbować nowych rzeczy i nie są lojalni wobec ustalonych marek. Ale przy tak wielu firmach w branży, trzeba zrobić więcej, aby się wyróżnić.

Druga strona medalu: Dystrybucja może być wyzwaniem. Wysokiej jakości sklepy specjalistyczne, które koncentrują się na markach neutralnych pod względem płci, stanowią rosnący segment rynku, ale mają ograniczony zasięg, podczas gdy więksi detaliści kosmetyczni i domy towarowe nadal są bardzo specyficzne dla płci. Obawy klientów dotyczące zrównoważonego rozwoju i syntetycznych składników drażniących skórę zwiększają również zapotrzebowanie na "czyste" preparaty i przyjazne dla środowiska opakowania, których opracowanie może być kosztowne.

Konkurencja: Każdego roku pojawiają się nie tylko nowe "indie" marki kosmetyków do pielęgnacji ciała, ale również duże firmy z branży dóbr konsumpcyjnych i marki luksusowe, takie jak Lululemon i Gucci, coraz częściej oferują opcje neutralne pod względem płci. Aesop i Deciem (firma macierzysta marki produktów do pielęgnacji skóry Ordinary) to dwie najbardziej znane firmy, które wprowadzają na rynek swoje produkty, w tym preparaty nawilżające i oleje do twarzy, na podstawie receptur składników, a nie na podstawie płci.

Przewidywanie: Badacz rynku CB Insights zidentyfikował "rosnące piękno sprzyjające włączeniu społecznemu" jako jeden z trendów w branży, który nabierze znaczącego tempa w 2020 r. i stwierdził, że zarówno produkty higieny osobistej dla mężczyzn, jak i produkty neutralne pod względem płci stanowią rosnące sektory. Zbliżający się miliard dolarów na zakup męskiej maszynki do golenia Harry'ego oraz miliard dolarów na Dollar Shave Club, przy czym ten ostatni przesunął się na marketing neutralny pod względem płci, były pierwszym dowodem na wzrost branży.

Zapobieganie przemocy z użyciem broni

Po masowych strzelaninach firmy, szkoły i inne organizacje inwestują w konsultantów ds. bezpieczeństwa i technologię, aby przygotować się na to, co niewyobrażalne. Firmy z tej branży zapewniają szkolenia dla pracowników i narzędzia monitorujące oraz współpracują z organizacjami w celu opracowania polityki zapobiegania i, w razie potrzeby, reagowania na incydenty przemocy.

Dlaczego to się rozwija: Według non-profit Gun Violence Archive, w 2019 roku w USA miało miejsce 417 masowych egzekucji. W badaniu przeprowadzonym w 2019 roku przez Towarzystwo Zarządzania Zasobami Ludzkimi prawie połowa specjalistów ds. zasobów ludzkich stwierdziła, że ich organizacja doświadczyła incydentu w miejscu pracy, a połowa z nich stwierdziła, że incydent miał miejsce w ciągu ostatniego roku. Tragedie te mogą zdarzyć się wszędzie, dlatego też wiele organizacji zwraca się o poradę do firm zewnętrznych.

Ograniczenia: Według Matthew Doherty'ego, starszego wiceprezesa ds. zarządzania zagrożeniami i ryzykiem w Hillard Heintze, firmie konsultingowej zajmującej się zarządzaniem ryzykiem, firmy muszą zapewnić zgodność opracowywanych przez siebie zasad z prawem stanowym i lokalnym w zakresie nadzoru, własności broni i profilowania, a także z przepisami dotyczącymi personelu. Wielu założycieli tej branży ma wykształcenie wojskowe lub policyjne, ale to nie wystarczy do kompleksowej operacji, ostrzega Doherty. Ważne jest, aby znaleźć swoją niszę, a następnie zatrudnić za umiejętności, których nie posiadasz, niezależnie od tego, czy są to eksperci ds. bezpieczeństwa technicznego, analitycy wywiadu, inżynierowie, czy nawet psycholodzy. "Nie udawaj eksperta od wszystkiego", mówi.

Druga strona medalu: przemoc z użyciem broni jest kwestią delikatną i może wymagać czasu i wysiłku, aby zbudować relacje z klientami. Nie ma również zgody co do najlepszych praktyk w tej rozwijającej się branży: niewiele jest niezależnych badań wykazujących, że konkretny środek bezpieczeństwa jest skuteczny w ograniczaniu liczby zgonów lub obrażeń spowodowanych bronią palną, podczas gdy istnieją dowody na to, że ćwiczenia z aktywnymi strzelcami mogą być traumatyczne. Odpowiedzialność może dotyczyć również sytuacji, gdy uczestnicy zostaną poszkodowani podczas ćwiczeń lub gdy firmy ochroniarskie naruszą przepisy.

Konkurencja: Ponieważ nagłośnione strzelaniny stymulują więcej dyskusji na temat środków bezpieczeństwa, oczekują Państwo, że więcej istniejących firm doradczych w zakresie bezpieczeństwa skieruje swoją uwagę na szkolenie aktywnych strzelców i dostawców sprzętu, aby zacząć oferować produkty takie jak wzmocnione drzwi, przyciski antypaniczne i najnowocześniejsze systemy nadzoru. Instytut Szkolenia Alicji, założony w 2000 roku po strzelaninie w Columbine, jest najbardziej znanym w kraju usługodawcą w zakresie aktywnego szkolenia strzeleckiego. Wzrosła również liczba nowopowstających firm w branży, z Tomahawk Strategic Solutions, która prowadzi ćwiczenia z aktywnymi strzelcami i sprzedaje sprzęt organom ścigania, zarabiając 2,8 miliona dolarów w 2018 roku.

Prognoza: Niewiele jest statystyk obejmujących całą branżę, ale firma badawcza IHS Markit szacuje, że amerykański rynek sprzętu i usług związanych z bezpieczeństwem dla instytucji edukacyjnych - takich jak kamery monitorujące, drzwi o wysokim poziomie zabezpieczeń i detektory metalu - wzrośnie z 2,5 mld dolarów w 2017 roku do 3,2 mld dolarów w 2022 roku. Badanie przeprowadzone w 2019 r. przez Wall Street Journal na 800 małych firm wykazało, że 35 proc. właścicieli firm podjęło lub planuje podjąć działania mające na celu zapobieganie przemocy w miejscu pracy.

Zdrowsza żywność śmieciowa

Zdrowe jedzenie to cała wściekłość, ale Amerykanie wciąż mają ochotę na chipsy i ciasteczka. W rezultacie firmy wymyślają nowe rodzaje pakowanej żywności z minimalnie przetworzonych owoców i warzyw, a także przekąski, które naśladują smak i konsystencję popularnej żywności śmieciowej, ale mają mniej kalorii i sztucznych składników.

Dlaczego to rośnie: świadomi zdrowia konsumenci szukają lepszych dla siebie wersji swoich ulubionych przekąsek. Niektórzy konsumenci zakładają, że produkty oznakowane określeniami takimi jak "wegańskie" i "bezcukrowe" nie smakują tak dobrze jak te pakowane z solą, tłuszczem i cukrem. Dlatego właśnie startupy dążą do nowej równowagi między przyjemnością a zdrowiem.

Ograniczenia: Firmy z tej branży napotykają wiele takich samych przeszkód, jak w każdym innym sektorze opakowanej żywności, w tym uzyskanie wystarczającego kapitału początkowego na produkcję i rozwój produktów, znalezienie dystrybutorów, zarządzanie logistyką oraz spełnienie wymogów FDA i innych przepisów. 

Druga strona medalu: rywalizacja o miejsce na półce jest bardzo trudna dla krajowych sieci spożywczych, takich jak Whole Foods. Najwięksi producenci przekąsek, którzy mają ugruntowaną pozycję na rynku i potrafią utrzymać swoje ceny na niskim poziomie, coraz bardziej różnicują swoją ofertę produktów, oferując zdrowsze opcje. 

Konkurencja: Oprócz wielu mniejszych firm, które produkują mniej przetworzone zdrowe przekąski, takie jak suszone owoce i jarmuż, firmy rozpoczynające działalność w tej branży będą musiały przejąć duże marki, takie jak Annie's, która jest własnością General Mills i której produkty zawierają organiczne alternatywy dla Cheez-Its i Chex-Mix. "Produkty niskokaloryczne głównych marek rosły znacznie szybciej niż produkty wysokokaloryczne w ciągu ostatnich dziesięciu lat", mówi IBISWorld. Do pojawiających się marek należy Torfos, który stanowi chrupiącą alternatywę dla Cheetos z białkiem grochu, oraz Snacklins, który oferuje bezmięsną skórkę wieprzową z grzybów, cebuli i yuca.

Przewidywanie: W USA produkcja przekąsek jest rosnącą kategorią, która według IBISWorld będzie warta 43 mld dolarów w 2019 roku. Zdrowe przekąski są siłą napędową tego wzrostu, ponieważ tysiące konsumentów zwiększa zapotrzebowanie na niskokaloryczne, organiczne i bezglutenowe opcje.

Logistyka następnej fali

Zewnętrzne firmy logistyczne dopiero niedawno zaczęły niszczyć dane w celu zwiększenia wydajności. Rosnące uzależnienie branży od automatyzacji przyczyniło się do stworzenia możliwości dla firm zajmujących się oprogramowaniem, które mogą połączyć nadawców z ciężarówkami i, między innymi, zoptymalizować ruch towarowy.

Dlaczego to się rozwija: Kierowcy ciężarówek produkują coraz więcej danych o czasie jazdy, przejechanych kilometrach i mocy silnika, które mogą być wykorzystywane przez cyfrowych pośredników towarowych w połączeniu z zaawansowanymi systemami GPS. Ponadto ustawa federalna z 2016 roku stanowi, że wiele pojazdów użytkowych musi elektronicznie rejestrować dane dotyczące ich eksploatacji. 

Ograniczenia: Wielkim wyzwaniem jest rekrutacja inżynierów dla branży logistycznej o stosunkowo niesexy. 

Druga strona medalu: W porównaniu z całkowitym rynkiem 86,5 mld USD na usługi maklerskie w zakresie przewozów towarowych, rynek oprogramowania typu bolt-on jest niewielki: firma doradcza Armstrong & Associates szacuje go na 3,2 mld USD.

Konkurencja: FourKites, Projekt 44 i MacroPoint umożliwiają nadawcom, brokerom i spedytorom śledzenie produktów w transporcie, natomiast HubTran i Triumph Pay skupiają się na automatyzacji zaplecza biur maklerów frachtowych. Przeciążenie i konwój są również głównymi graczami w logistyce krajów trzecich.

Prognoza: Według American Trucking Associations przychody amerykańskiej branży przewozów towarowych mają wzrosnąć do 2030 r. o 54% do 1,6 bln USD, podczas gdy łączny tonaż w sektorze przewozów towarowych wzrośnie o 26% do 20,6 mld USD.

Odzież dla zwierząt domowych

Urządzenia do monitorowania zdrowia i samopoczucia nie są przeznaczone tylko dla ludzi. Rosnąca świadomość dotycząca zdrowia fizycznego i psychicznego zwierząt domowych napędza zapotrzebowanie na dane o zdrowiu zwierząt, a urządzenia śledzące GPS stają się coraz bardziej popularne.

Dlaczego to rośnie: Według American Pet Products Association wydatki na opiekę nad zwierzętami w Stanach Zjednoczonych osiągnęły w 2018 roku rekordowy poziom 72,6 mld dolarów.

Ograniczenia: Ponieważ jest to rozwijająca się branża, bariery wejścia na rynek są niskie w porównaniu z wieloma innymi kategoriami elektroniki użytkowej.

Druga strona monety: materiały eksploatacyjne stanowią jedynie niewielką część ogólnej kategorii pielęgnacji zwierząt domowych. Inne produkty konkurujące o dolara konsumenckiego to łóżka, obroże, smycze, zabawki, artykuły podróżne, odzież i inne akcesoria.

Konkurencja: Gwizdek i FitBark koncentrują się na zdrowiu psów i urządzeniach do śledzenia, natomiast Garmin i Motorola oferują szereg produktów, które pomagają w śledzeniu i szkoleniu psów.

Prognoza: Światowy rynek dostaw zwierząt domowych ma wzrosnąć z 703 mln dolarów w 2019 roku do 1,7 mld dolarów w 2024 roku, według danych firmy badawczej MarketsandMarkets.

Technologia kosmiczna

Amerykański prywatny przemysł kosmiczny przeżywa rozkwit dzięki spadającym kosztom wysyłania rakiet w kosmos i rosnącej dostępności wyrzutni. Postępy w elektronice komercyjnej umożliwiły nawet hobbystom i uczniom szkół średnich zbudowanie małych satelitów, które dotarły na orbitę. Podczas gdy rząd USA jest jednym z największych na świecie nabywców danych satelitarnych, zdjęcia Ziemi wykonane przez satelity wkrótce będą cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród rolników, pierwszych respondentów i naukowców.

Dlaczego to rośnie: Wzrost firm takich jak SpaceX i Blue Origin przyczynił się do zwiększenia liczby wystrzeliwanych rakiet na całym świecie do około 100 rocznie, podczas gdy zapotrzebowanie na coraz bardziej zaawansowane technologicznie obrazy satelitarne o wysokiej rozdzielczości wzrosło.

Bariery wejścia: Podczas gdy ceny startowe spadają, ale wciąż jest to kosztowna propozycja, lot każdej rakiety pozostaje kosztownym przedsięwzięciem.    

Druga strona medalu: niepowodzenie startu stanowi znaczące ryzyko dla każdego pojazdu startowego, niezależnie od jego dotychczasowych osiągów.

Konkurencja: amerykańskie firmy zajmujące się satelitami do obserwacji Ziemi to Capella Space, Planet Labs i Spire. Do międzynarodowych konkurentów należą włoskie e-GEOS i Synspektywa Japońska.

Prognoza: Inwestycje venture capital w firmy z branży technologii kosmicznych wzrosły z 2,6 mln USD w 2011 r. do 2,27 mld USD w 2019 r., według dostawcy danych rynkowych PitchBook.

Zrównoważone dobra konsumpcyjne

Nie chodzi tylko o plastikowe słomki: fala nowych, zaawansowanych technologicznie firm i innowacyjnych marek dóbr konsumpcyjnych opracowuje alternatywy dla szeregu produktów gospodarstwa domowego, które można ponownie wykorzystać, poddać recyklingowi i kompostować.

Dlaczego rośnie: Nasilający się kryzys klimatyczny doprowadził do coraz większej zgody co do tego, że konsumenci muszą zakończyć swoją zależność od tworzyw sztucznych. Wiele amerykańskich miast i kilka stanów wprowadziło zakazy lub podatki od jednorazowych toreb foliowych, które mają w dużej mierze pozytywne skutki, a klienci są zainteresowani firmami, które oferują alternatywę dla produktów plastikowych mniej szkodliwych dla środowiska lub produktów wielokrotnego użytku, aby obniżyć koszty materiałów.

Ograniczenia dotyczące wjazdu: Wymagany poziom wiedzy technicznej jest poważną przeszkodą. Podobnie jak inne ważne kwestie związane ze zmianami klimatycznymi, problemu zrównoważonego rozwoju nie da się rozwiązać ani tanio, ani szybko - chociaż istnieje wiele możliwości wejścia na rynek ze względu na wiele różnych zastosowań tworzyw sztucznych. 

Druga strona medalu: przekonać klientów, którzy nie są jeszcze świadomi ekologii, aby wybierali droższe produkty zamiast tańszych, bardziej komfortowych, może być trudno. Niektóre alternatywy ulegające biodegradacji wymagają również znacznych zasobów i emisji dwutlenku węgla, które nie ulegają degradacji tak szybko, jak są reklamowane, i mogą przyczyniać się do zanieczyszczenia, jeżeli nie zostaną właściwie usunięte. 

Konkurencja: Wśród startupów pomagających konsumentom oszczędzać na plastiku znajdują się Abeego, który stanowi alternatywę dla folii samoprzylepnej pokrytej woskiem pszczelim; Stasher, który tworzy odporne na wysoką temperaturę, odporne na zmywanie w zmywarce silikonowe worki magazynowe; oraz Truman's, który sprzedaje środki czyszczące w postaci koncentratów, które są mieszane z wodą w pojemnikach do wielokrotnego napełniania. E6PR produkuje kompostowalne, przyjazne dla żółwi pierścienie sześciopakowe dla producentów piwa, podczas gdy startupy takie jak BioCellection i Kiverdi opracowują sposoby rozkładu odpadów plastikowych i recyklingu ich na nowe materiały.

Prognoza: Bioplasty (wykonane z materiałów odnawialnych, takich jak kukurydza) to przemysł wart 486 mln dolarów w USA, z roczną stopą wzrostu na poziomie 2,1% w latach 2014-2019, według firmy badawczej IBISWorld. CB Insights wymieniło również odejście od tworzyw sztucznych jednorazowego użytku jako jeden z trendów, który będzie widoczny w branży CPG w 2020 roku.

O serwisie

Wiadomości z całego świata. Newsy, technologia, zdrowie, kuchnia. Bądź z nami!