Lata doświadczeń w biznesie

Zdrowe odżywianie dla zdrowej wagi

Zdrowe odżywianie dla zdrowej wagi

Zdrowy styl życia wymaga wielu decyzji. Obejmuje to wybór zrównoważonej diety lub planu zdrowego żywienia. Więc jak wybierzesz plan zdrowego odżywiania? Zacznijmy od określenia, czym jest plan zdrowego żywienia.

Zgodnie z wytycznymi żywieniowymi dla Amerykanów na lata 2015-2020, plan zdrowego żywienia:

  • Podkreśla znaczenie owoców, warzyw, pełnego ziarna oraz beztłuszczowego lub niskotłuszczowego mleka i produktów mlecznych
  • W tym chude mięso, drób, ryby, fasola, jaja i orzechy
  • Ma niską zawartość tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans, cholesterolu, soli (sodu) i dodatku cukru.
  • Pozostaje w granicach dziennego zapotrzebowania na kalorie

Jedzcie zdrowo i cieszcie się tym!

Plan zdrowej diety, który pomoże Ci kontrolować swoją wagę, obejmuje różne rodzaje żywności, których być może nie rozważałeś. Jeśli "zdrowe odżywianie" skłania do myślenia o żywności, której nie możesz mieć, spróbuj skupić się na wszystkich nowych produktach, które możesz jeść.

  • Świeże, mrożone lub konserwowane owoce - nie myśl tylko o jabłkach czy bananach. Wszystkie świeże, mrożone lub konserwowane owoce są dobrym wyborem. Powinieneś też spróbować kilku "egzotycznych" owoców. A może mango? Albo soczystego ananasa lub kiwi! Jeśli Twoje ulubione świeże owoce są poza sezonem, spróbuj mrożonych, konserwowanych lub suszonych odmian świeżych owoców, które lubisz. Ostrzeżenie przy owocach w puszkach jest takie, że mogą one zawierać dodatek cukru lub syropu. Zwróć na to uwagę i wybierz owoce w puszkach zapakowane w wodę lub we własny sok.
  • Świeże, mrożone lub konserwowe warzywa - spróbuj czegoś nowego. Może się okazać, że uwielbiasz warzywa z grilla lub gotowane na parze z ziołem, którego jeszcze nie próbowałeś, jak rozmaryn. Warzywa można smażyć na nieprzywierającej patelni z niewielką ilością sprayu do gotowania (smażenie na patelni). Albo spróbuj mrożonych lub zakonserwowanych warzyw na szybki dodatek - po prostu włóż je do kuchenki mikrofalowej i podawaj. Podczas degustacji warzyw w puszkach należy szukać warzyw bez dodatku soli, masła lub sosu śmietankowego. Zobowiązać się do pójścia do działu owoców i warzyw i spróbowania co tydzień nowego warzywa.
  • Pokarmy bogate w wapń - Możesz automatycznie pomyśleć o szklance mleka niskotłuszczowego lub beztłuszczowego, kiedy ktoś mówi "zjedz więcej produktów mlecznych". A co z jogurtami niskotłuszczowymi i beztłuszczowymi bez dodatku cukru? Są one dostępne w różnych smakach i mogą być doskonałym zamiennikiem deserów dla tych, którzy mają słodkie zęby.
  • Nowy zwrot w stosunku do starego ulubionego - jeśli Twój ulubiony przepis obejmuje smażenie ryby lub pieczonego kurczaka, spróbuj zdrowszych wariantów poprzez pieczenie lub grillowanie. Możesz nawet spróbować przepisu, który wykorzystuje suchą fasolę zamiast tłustego mięsa o wyższej zawartości tłuszczu. Zapytaj lub przeszukaj internet i czasopisma w poszukiwaniu przepisów z mniejszą ilością kalorii - możesz być zaskoczony, jeśli masz nowe ulubione danie!

Czy muszę radzić sobie bez mojego ulubionego jedzenia?

Nie! Zdrowe odżywianie polega na zachowaniu równowagi. Możesz cieszyć się swoimi ulubionymi potrawami, nawet jeśli są one bogate w kalorie, tłuszcze lub z dodatkiem cukru. Kluczem jest, aby jeść je tylko raz na jakiś czas i zrównoważyć je zdrowszą żywnością i większą aktywnością fizyczną.

Kilka ogólnych wskazówek dotyczących jedzenia komfortowego:

  • Jedzcie je rzadziej. Jeśli normalnie spożywasz te pokarmy codziennie, zredukuj je do jednego razu w tygodniu lub raz w miesiącu. Zmniejszysz swoje kalorie, bo nie możesz tyle jeść.
  • Jedzcie mniejsze ilości. Jeśli Twoim ulubionym wysokokalorycznym jedzeniem jest batonik czekoladowy, weź mniejszy rozmiar lub tylko pół batona.
  • Spróbuj niskokalorycznej wersji. Używaj składników niskokalorycznych lub przygotuj jedzenie inaczej. Na przykład, jeśli Twój przepis na ser makaronowy wykorzystuje mleko pełne, masło i ser pełnotłusty, spróbuj zrobić go od podstaw z mleka beztłuszczowego, z mniejszą ilością masła, z lekkim serem śmietankowym, świeżym szpinakiem i pomidorami. Tylko pamiętaj, żeby nie zwiększać swojej porcji. Więcej pomysłów na to, jak zaoszczędzić kalorie, zobacz: Jedz więcej, waż mniej i jedz mniej.

Dzięki tym wskazówkom możesz włączyć do swojego planu zdrowego odżywiania prawie każdą żywność i nadal schudnąć lub utrzymać zdrową wagę.

O serwisie

Wiadomości z całego świata. Newsy, technologia, zdrowie, kuchnia. Bądź z nami!

Warto zobaczyć